A Mechatronikai és Jármutechnikai Intézet
ZÁRÓVIZSGA TÁJÉKOZTATÓ
(BSc, MSc, nappali és levelező képzés)
Záróvizsga tájékoztató letölthető pdf-ben!
2020. május 18-án megjelent a 4/2020. (IV. 18.) sz. Rektori utasítás az Óbudai Egyetem záróvizsgáztatási rendjéről a 2019/2020. tanév 2. félévében, a veszélyhelyzetre tekintettel, amely tartalmazza a záróvizsga szervezésével kapcsolatos szabályokat és határidőket. Ennek értelmében:
A Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karon a záróvizsgákat online módon szervezzük a
BigBlueButton rendszeren keresztül 2020. július 06-15. között.
A védés és a záróvizsga szervezés online lebonyolítása Intézeti, tanszéki körben történik az egyes szakokhoz, specializációkhoz kapcsolódóan, így a védés időpontjáról, a bizottságok beosztásáról az Intézetek, tanszékek gondoskodnak. A hallgatók a záróvizsgák előtt legalább egy héttel értesülnek a záróvizsga beosztásokról. Az online elérhetőséget (BBB link, belépési kód) minden hallgató legkésőbb a vizsga előtti napon meg fogja kapni (Neptun/Moodle üzenet formájában).
A záróvizsga nyilvánossága csak az adott időpontra beosztott résztvevők számára biztosított.
A vizsga menete online rendszerben:
- A szakdolgozat prezentálása és megvédése
- A vizsgabizottság értékeli és közli a védés eredményét
- Szóbeli vizsga a tantervnek megfelelő tantárgyakból. A hallgatónak felkészülési idő nélkül kell megkezdenie a vizsgát. A záróvizsga bizottság tagjai - a helyzetre való tekintettel - a hallgatókat kérdésekkel, felvetésekkel segítik a vizsga sikeres lebonyolításában
- A vizsgabizottság értékeli a hallgató válaszait és közli a tantárgyi vizsgák eredményét
A záróvizsga online rendszerben történő sikeres lebonyolítása érdekében a következő technikai feltételek szükségesek minden hallgató esetében:
- stabil, szélessávú internetkapcsolat,
- működő mikrofon és kamera.
Amennyiben a hallgató kapcsolata a záróvizsgája alatt megszakad, a saját idősávján belüli újra csatlakozáskor új kérdést kap az adott tárgyból. Ismételten megszakadó kapcsolat esetén új vizsgaidőpontban kezdi meg a záróvizsgáját.
A záróvizsgák előtt online konzultációk lesznek. Ennek időpontjáról emailen/Neptunon/Moodle-on keresztül a tárgyfelelőstől kapnak majd tájékoztatást.
Intézetspecifikus tudnivalók
A záróvizsga bizottság elnökből, egy fő tagból és egy fő jegyzőkönyvvezetőből áll.
Az Intézet kötelező technikai konzultációt fog tartani a 06.28 -07.03 héten, melynek időpontjáról és elérési helyéről (link) időben értesítést fognak kapni a záróvizsgázó hallgatók.
A védésre elkészült prezentációikat PPT vagy PDF formátumban az online konzultáció időpontjáig a Moodle felületére fel kell tölteni. Technikai problémák elkerülése érdekében az animációk mellőzése szükséges a bemutatókban. Kérjük, fokozottan figyeljenek a diák, vagy PDF oldalak olvashatóságára (viszonylag kevés szöveg, nagy betűméret)!
A szaktárgyi vizsgákkal kapcsolatos szakmai segítséget e-mailben az adott tantárgyak szaktanáraitól kaphatják meg, akik indokolt esetben on-line konzultációt szerveznek.
A tantárgyi tételsorokon felül egy részletesebb, felkészülést segítő kérdéssor is fel fog kerülni a honlapunkra június közepén.
Kérjük, rendszeresen figyeljék a honlapon és a Moodle-rendszerben megjelenő információkat!
A rektori utasítás értelmében a záróvizsga lebonyolítása során az on-line vizsgáztatási rendszerben legalább két hallgatónak jelen (bejelentkezve) kell lennie, kivéve a titkosan kezelendő szakdolgozatok/diplomamunkák esetén.
Kérjük, hallgatótársuk védését és szaktárgyi feleleteit kellő figyelemmel és tisztelettel kövessék!
Kérjük – függetlenül attól, hogy személyes megjelenés nincs –, hogy az alkalomhoz illő öltözetben jelenjenek meg az online záróvizsga alkalmával!